Wednesday 30 November 2011

Adakah Untukku???


I just want the 'HALAL' relationship.If not I must remove immediately and stop this feeling from my heart before it go any further. Kepada Allah ku serahkan segalanya. Hanya Dia mengetahui segalanya. Cinta yg abadi hanya cinta kepadaNya. 

Ya Allah,
Jika dia bukan untuk ku,
Jika dia bukan jodohku,
Maka berilah ganti yang lebih baik buatnya.
Dan bantulah aku untuk memperbaiki diriku ini.
Ya Allah,
Bila ini bukan masanya untuk aku memikirkannya,
Bila ini belum saatnya untuk aku bersamanya,
Maka jarakkan kami.
Pisahkan kami.
Agar kami jauh dari dosa dan perkara sia-sia.
Agar kami tidak mengundang murkaMu.
Agar kami dapat lebih menjaga hati kami dengan baik.
Dan
Bila doaku didengari,
Bila permintaanku KAU kabulkan,
Bila masa membina jarak yang memisahkan,
Bila waktu membina tembok yang merenggangkan,
Bila kami semakin jauh,
Ingatkan aku tentang doaku yang lalu.
Ya Allah,
Bila itu terjadi,
Yakinkan aku,
Bahawa doaku didengari,
Bahawa KAU sedang merencanakan yang terbaik buat aku,
hambamu yang kerdil dan serba kekurangan ini.
Bantulah aku menjalani hari,
Bantulah aku menerima ketentuan dengan ketabahan.
Agar terhapus semua kesedihan dan kekecewaan.
Agar dapat ku pujuk hati ;
“kerana ALLAH lebih tahu…”

Sekian ~~

No comments:

Post a Comment