Friday 10 May 2013

Dia.. permata hati

Bismillahirahmanirahim..
SELAMAT HARI IBU KEPADA SEMUA IBU-IBU. Jasa kalian terlalu besar, pengorbanan kalian tidak dapat anak-anakmu ini mampu untuk membalasnya. TERIMA KASIH IBU.

Keadaan kini tidak sama macam dulu. Kadang hati berbalut resah, kadang jiwa hilang tenang, kadang diri kehilangan arah. Kenapa? Bagaimana dan bila?? Persoalan demi persoalan menerjah ruang fikiran. Namun satu yang aku tau, dia sentiasa berada di dasar hati. Kerana dia aku masih di sini. Kerana aku seorang anak yg ingin berbakti kepada seorang ibu. Walaupun jasanya tidak dapat aku balas namun ini yg dapat aku buat untuknya ketika ini. Sentiasa berada di sisinya ketika dia memerlukan teman. Teman ketika susah dan senang. Hanya untuk dia yg bergelar ibu. 

Mana mungkin aku tinggalkan dia sendirian di sini. Mana mungkin aku tinggalkan dia ketika dia perlukan aku di sisi. Mana mungkin aku lupakan tanggungjawab aku sebagai seorang anak. Bukan tidak percaya pada adik-adik tapi cukuplah hanya 7 tahun aku berjauhan dengannya. Bukan kerana manja tapi kerana tanggungjawab sebagai seorang anak. Walaupun kadang2 aku rasa bahu ini berat tapi aku tahu semua ini mengajar aku erti kehidupan. Dan aku bahagia kini....

Dia... Permata hatiku
Dia... Menjadi ibu sekaligus ayah kepada kami
Dia... Hatinya selembut sutera
Dia... Yang hanya langsung tak pandai backup diri sendiri
Dia... Yang menangis saban malam meluahkan rahsia hati kepada Penciptanya
Dia... Yang amat menyayangi anak-anaknya
Dia.. Yang takkan sesekali aku tinggalkan sendirian
Dia.. Yang ingin sekali aku bahagiakan
Dia..Yang banyak berkorban untuk kami

Terima kasih ibu kerana sanggup melayan kerenah kami yg ntah pape, kami banyak membuatmu menitiskan air mata. Kami selalu membuat hatimu terluka. Kami degil, tidak mendengar kata. Maafkan kami. Kami sayang ibu. Ibu adalah permata kami dunia akhirat. InsyaAllah.

Ni aku punya keje.hihihi

Heartnotes: Where ever you are, when ever you are always love your mother because you cannot have another one.Ibu hanya satu, tiada pengganti. Sayangilah mereka sementara mereka masih bersama kita. Doa dan restu ibu yg kita perlukan. Semoga Allah redha.


Keep Smile ^_^

No comments:

Post a Comment