Wednesday 13 June 2012

Kau dan Aku


Kau dan aku
Dunia kita berbeza
Perbezaan antara kita terlalu ketara
Namun perbezaan itu mengukuhkan lagi persahabatan kita


Kau dan aku
Kita saling melengkapi
Disetiap kali aku terjatuh dan pilu
Kau sentiasa memberikan semangat untuk aku
Tapi semuanya itu dulu

Kau dan aku
Antara kita jarak kini memisahkan
Aku di pantai timur kau pula di pantai barat
Namun tidak pernah sesekali aku lupakan

Kau dan aku
Antara kita tercipta 1001 kenangan
Yang tidak mungkin aku lupakan
Kerana ia anugerah terindah yang Allah berikan

Kau dan aku
Kita semakin matang dalam menilai kehidupan
Semakin matang dalam membuat keputusan
Kerana masalah telah mematangkan fikiran

Kau dan aku
Kau harus tahu
Kau sentiasa ada aku di sisi
Walaupun kini kita jauh beribu batu
Namun kau tetap kuingati

Kau dan aku
Aku tahu kini aku hanyalah persinggahan
Namun tidak bermakna terputus persahabatan
Kerana persahabatan ini terlalu indah aku rasakan

Kau dan aku
Aku rindukan kau yang dulu
Kau yang sentiasa mengambil berat akan diriku
Namun semuanya telah menjadi debu
Di bawa angin lalu

Kau dan aku
Kita cuma pelakon di pentas dunia ini
Tiada apa yang kekal abadi
Kecuali Allah Rabbul Izzati
Jadi bersyukurlah atas apa yang dimiliki


Yang aku harapkan semoga ikatan persahabatan ini tidak akan pernah putus walau sesulit manapun keadaan kita kini. Semoga Allah merahmati perhubungan ini. Doaku sentiasa mengiringimu wahai sahabat.

Keep Smile (~_^)

No comments:

Post a Comment