Wednesday 7 August 2013

Meniti hari terakhir

Bismillahirahmanirahim...

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Akhirnya kita sampai ke hari akhir Ramadhan untuk tahun ini. Terasa sayu untuk meninggalkan bulan yg penuh barakah ini. Sangat pantas masa berlalu. Dalam sedar tak sedar kita sudah berada di penghujung Ramadhan.

Sekejap saja rasanya Ramadhan meninggalkan kita dan Syawal bakal menjelma esok hari. Moga kita semua dipanjangkan umur untuk bertemu Ramadhan pada tahun akan datang. InsyaAllah.

Sama2 kita bermuhasabah. Apakah kita merasa gembira untuk meninggalkan Ramadhan? Di saat malaikat2 dan semua makhluk yg cintakan Allah menangisi pemergian bulan yg paling mulia ini. Allahuakbar. Ya Allah ampuni lah dosa kami.

Alhamdulillah semalam berakhirnya solat terawih dan hujan turut membasahi bumi Wakaf Tengah ni. Walaupun dalam hujan masih ramai yg berjalan menuju ke surau untuk solat terawih berjemaah untuk kesekian kalinya. Semoga semua amalan kita diterima oleh-Nya. InsyaAllah.

Heartnote : Tak susah untuk mulakan perubahan yg baik tapi apabila hendak beristiqamah itu yg memerlukan pengorbanan yg besar. Semoga Allah redha. Tahun ni tahun ke 3 beraya tanpa ayah. Al-Fatihah. Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua.


Keep Smile :)


No comments:

Post a Comment