Thursday 15 August 2013

Satu hari di hari mulia

Bismillahirahmanirahim...

Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua. Alhamdulillah kita masih lagi dapat mengecapi Hari Raya Aidilfitri pada tahun ni. Bersyukur kerana masih lagi diberi peluang oleh-Nya untuk mengunjungi saudara mara dan sahabat handai. Hulurkan tangan berjabat mesra memohon maaf sesama kita. Hal lepas biarlah berlalu, jangan disimpan di dalam hati. Itu satu kunci mendapat kebahagiaan dalam hidup.

Syawal ini menyaksikan seorang aku yg telah dirisik untuk seorang lelaki yg aku tak berapa kenal. Kita bercinta lepas nikah. Itu katanya. Aku rasa macam dalam mimpi pulak. Tak pernah sangka keadaan macam ni. Tak pernah terpikir dek akal langsung. Tidak menyesalkah aku dengan keputusan yg telah aku ambil? Aku tak boleh memilih untuk menolak kerana seorang ibu. Wajah kegembiraan terlukis di wajahnya sebaik saja aku kata aku akan terima walau aku dalam dilema. Ya Allah, hanya padaMu aku mengadu. Aku memilihnya kerana-Mu. Kerana agama yg ada pada dirinya. Jadikan aku hamba-Mu yg bersyukur dengan segala apa yg telah Engkau kurniakan. 

Yahoo..adik nak dapat abang ipar. Adik menjerit aku pulak rasa macam nak menangis. hahaha~ Mak!!!! Tak nak kawin lagi..hukhuk~ Dan dalam sebulan lebih lagi status bujang akan turut berubah kepada isteri orang. Terlalu cepat kan. Rasa macam pantas sangat semua ni berlaku. Dia tak kenal aku, aku tak kenal dia tapi katanya dia yakin aku jodohnya yg telah tertulis di Luh Mahfuh. Seandainya dia yg bakal menjadi imamku, bukakanlah pintu hatiku untuknya Ya Allah. Engkau Maha Mengetahui segalanya. Aku redha.

Ya Allah, Engkau telah kembalikan keluargaku yg dulu. Rumah makin riuh rendah dengan gurauan adik-adik. Sejak kami berbaik ada saja usikan nakal yg kedengaran dari mulut mereka y tak berapa nak comel tu. hahaha~ Tapi satu yg aku tahu. Aku bahagia. Rasa macam kat taman yg ada banyak bunga sakura je.kikiki~ Hati pun dah jadi kuat macam bumblebee. Alhamdulillah. Allah beri apa yg kita perlukan bukan apa yg kita mahukan. Semoga keadaan ini berterusan. 

Dan kepada awak yg bakal menjadi imam saya,
Saya harap awak akan bersabar dengan perangai kebudak-budakan saya ni yer. hahahaha~ Semoga awak dapat menerima segala kekurangan saya ni sebagaimana saya cuba untuk menerima diri awak seadanya. Macam yg awk kata, takde sape yg sempurna dalam dunia ni. Kita sama. Bimbinglah saya yg masih merah dalam agama ni agar saya sentiasa di landasan yg betul. Terima kasih kerana sudi menerima diri saya yg serba kekurangan ni. Chewah ayat!! Tak boleh blah langsung.hahaha~ Jangan marah ye, sebab bakal isteri awak ni perangainya gila-gila tapi tak sampai jadi gila. Jangan bimbang. hohohoho~ Ya Allah permudahkanlah segala urusan kami.   

HeartNote : Semoga kita dapat menutup aurat dengan sempurna pada Aidifitri ini dan hari2 mendatang. Jangan jadikan hari kemenangan kita sebagai hari kita menempah tiket ke neraka sebaliknya jadikan hari kemenangan kita sebagai tiket ke syurga Allah. Ayah, anak perempuan ayah akan kawin tak lama lagi. Impian kak nak ayah yg jabat tangan menikahkan kak tak kesampaian. I love u and miss u Dad.
Taqabbalallahu minnan waminkum. Kullu'am wa antum bikhair. Selamat Hari Raya.


Keep Istiqamah :)

No comments:

Post a Comment