Monday 3 December 2012

Dia bukan untukku

Teman....
Pernahkah kamu merasakan bahawa kamu telah dipertemukan dengan seseorang yang sekepala denganmu sehingga kamu merasa bahawa dialah teman sehaluanmu. Namun kamu harus merasakan kekecewaan kerana 'dia bukan untukmu'.

Teman....
Pernahkah kamu ingin menjerit sekuat hati dan membiarkan seluruh alam mengetahui betapa dalamnya luka di hatimu tatkala kamu tidak dapat melenyapkan 'dia yang bukan untukmu' dari hati dan fikiranmu?

Teman....
Pernahkah kau ingin menangis melepaskan segala beban di hatimu namun 'dia yang bukan untukmu' itu terus berada kuat dalam hatimu?

Teman....
Pernahkah kamu begitu rindukan dia bahkan dalam lenamu kamu masih merinduinya walaupun kamu merasakan telah melupakan 'dia yang bukan untukmu'?

Teman....
Pernahkah kamu terus dan terus berusaha untuk menjaga hati dan mengisi hatimu dengan 'taqarrub Illallah' kerana kamu sedar bahawa semua ini adalah sebahagian dari ujian untukmu kerana Dia amat menyayangimu?



Untukmu 'sayang yang bukan sayangku', di saat aku tengah bergelut untuk lebih kaffah dan istiqamah dalam menjalankan ajaran agamaku, di saat aku sedang berusaha menyalakan kembali keislamanku yang semakin redup, kamu datang padaku membawa kesejukan, membawa semangat perjuangan untukku sehingga kebimbangan dan ketakutan berlalu pergi dariku. Namun 'sayang yang bukan sayangku', mengapa kamu datang di saat yang tidak tepat?

Duhai 'sayang yang bukan sayangku', mengapa kamu tiba-tiba datang dalam hidupku tanpa sempat aku mengelak dan berlari menghindar dan menjauhimu? Tanpa sempat aku dirikan tembok dan benteng yang kukuh sehingga kamu tidak bisa memasuki hidupku?

Wahai 'sayang yang bukan sayangku'. aku sedar dirimu tidak bisa aku salahkan bahkan aku selalu berhusnuzon terhadapmu kerana aku yakin kamu pun langsung tidak menyedari bahawa dirimulah penyebab semua ini. 

'Sayang yang bukan sayangku', sebenarnya banyak pertanyaan yang ingin aku ajukan kepadamu. Pertanyaan yang tidak bleh aku temui jawapannya kerana hanya kamu yang ada jawapannya, namun itu adalah mustahil.

Ya Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...
Aku memonhon kepada-Mu..
Bila rasa yang pernah ada padaku untuk 'sayang yang bukan sayangku' adalah hal yang salah dan tidak Engkau redhai, amunilah aku hamba-Mu yang penuh dengan dosa ini. 
Semoga Engkau mempertemukanku dengan si dia yang baik untuk diriku, keluargaku dan agamaku.


Keep Smile (^_^)v

No comments:

Post a Comment