Monday 24 December 2012

Kerana aku seorang muslimah

----> Kerana aku seorang muslimah... Aku bersyukur apa adanya aku. Aku belajar menerima takdir dari-Nya dengan redha. Aku di sini kerana cinta-Nya buatku. Walau aku dicaci dan dihina, tidak sesekali aku mengalah.

----> Aku bukan muslimah yang mudah menyerah kalah. Aku tidak pernah kenal erti jatuh yang tidak bisa bangun. Aku bukan muslimah yang lemah dan lembik. Allahuakbar!!!

----> Aku bukan muslimah yang mengada-ngada. Tidak mampu berdikari dan berdiri di atas kaki sendiri yang hanya tahu bergantung kepada orang lain. Aku bukan muslimah yang penakut dan pengecut dan aku tidak akan kalah pada cabaran hidup.

----> Aku ingin menjadi muslimah yang lembut namun tegas. Yang mempunyai hati yang kuat. Yang tidak akan lari dari masalah tetapi menghadapinya dengan berani. Dengan bersandarkan keyakinan bahawa DIA sentiasa di sisi, aku tidak akan pernah takut. Aku ingin memiliki hati yang bisa dilentur namun tidak mudah untuk dipatahkan.

----> Akan ku sapu air mata ini dengan semangat yang baru. Semangat yang lahir dari kekuatan yang dihembus oleh-Nya. Aku muslimah yang ditarbiyah. Aku ada DIA. Cukup DIA, Allah Yang Maha Esa. Kerana aku adalah seorang muslimah.




Keep Smile (^_^)


No comments:

Post a Comment