Friday 14 December 2012

I don't mind

Biar dia salah sangka.
Biar dia salah menduga,
Biar dia salah anggap.
Biar dia tahu yang buruk,
Sebelum dia mengharap sesuatu yang baik-baik dari aku,
Kalau betul dia ikhlas,
Dia akan menerima segala kekurangan yang ada,
Dari mengharap yang baik dan sempurna,
Biar dia tahu aku tak pandai itu, tak pandai ini,
Biar dia tahu aku tak mungkin dapat memenuhi kriteria dia yang tinggi melangit itu,
Biar dia tahu aku pernah mempunyai masa lalu,
Namun aku masih lagi mempunyai masa depan,
Biar dia tahu, biar dia buat keputusan,
Siapa diri aku yang sebenarnya,
Diri yang kekurangan mengatasi kelebihan,
Supaya dia tidak tertipu,
Supaya dia tidak akan menyesal kelak,
Apa guna menghabiskan masa menunjukkan kebaikan,
Sedangkan diri ini banyak kelemahan dan kekurangan,

Kalau dia mencari yang solehah
Ternyata bukan aku
Kalau dia melihat pada kecantikan luaran
Dia takkan sesekali pandang pada aku
Kalau dia mencari yang cerdik pandai
Jauh sekali dengan diriku
Kalau dia mencari yang perlu dibimbing,yang perlu diajar
Ternyata itu adalah aku
Kerana aku masih berusaha untuk menjadi seorang muslimah untuk agamaku

Kadang-kadang tanpa sedar marah tidak semena
Kadang-kadang berkecil hati tidak tentu pasal
Kadang-kadang suara tertinggi tidak sedar
Namun itulah aku
Kerana ini adalah aku yang sebenarnya.

So, i really2 don't mind. Ada jodoh ada lah kan?? I put my trust on Allah more :')
Aku lebih preferred dilihat sebagai diri aku yang serba tak sempurna, biarlah dia nampak segala kekurangan diri dari membiarkan dia terus berangan bahawa aku adalah seorang yang sempurna. 
Nobody perfect kan? Except Allah. :')
I am who I am. I am glad to be me and I just show the true of me. Tak payah nak plastik2 sangatlah. Tergedik sana sini, buat sakit mata orang lain jer. 



If you love somebody it doesn't mean that you must show it. Just keep silent and pray hard so that one day Allah will reunite both of you with His blessing and full of barakah. InsyaAllah.


Keep Smile (~_^)v



No comments:

Post a Comment