Sunday 5 August 2012

Perjalanan

Serasa lama jari tidak menari di sini. Semakin banyak kejadian yang menimpa semakin kuat dirasakan. Namun sekuat mana pun bertahan aku tetap manusia. Perjalanan semakin berliku namun masih panjang selagi masih bernafas dan nadi terus berdenyut.

Ramadhan semakin menuju ke pengakhirannya, syawal pula makin menjelma. Mungkinkah akan ada lagi ramadhan untuk aku pada tahun depan? Hanya Dia yang mengetahui. Hidup aku tetap begini. Sampai bilakah semua ini akan berakhir hanya Allah yang mengetahuinya.

Hanya 3bulan aku dapat bertahan, kini kembali pada asalnya. Seorang pengganggur terhormat. hihihi~ Bukan ini yang aku mahukan tapi ini yang terjadi. Dugaan kian mencabar kesabaran. Namun aku sedar ada hikmah disebalik semua ini.

Bukankah Allah turunkan ujian tanda kasih sayangnya? So tabahlah wahai hati. Yakinlah akan janji Penciptamu.


Keep Smile (^_^)

No comments:

Post a Comment