Wednesday 14 November 2012

Alhamdulillah..Ia datang lagi

Tahun baru hijrah datang lagi. Alhamdulillah, bersyukur kerana masih lagi diberi nikmat hidup oleh Allah sehingga ke saat ini. Selamat Tahun Baru 1434H buat semua. Semoga tahun baru ini memberi sejuta kejayaan dan kebahagiaan kepada kita semua.Semoga Allah memanjangkan usia kita, memurahkan rezeki dan mengampunkan dosa-dosa kita yang telah lalu serta semoga iman kita juga makin bertambah dengan bermulanya tahun baru ini. 


Apa azam tahun baru anda?? Adakah azam tahun lepas telah terlaksana sepenuhnya?? Bagi aku yang penting kita wajib bersyukur kepada Allah kerana kita masih merasai nikmat dari-Nya yang memberikan kita peluang untuk sekali lagi merasai tahun baru. Tanpa kita sedari usia kita makin meningkat. Terlalu banyak dosa yang telah kita lakukan dalam sedar atau tanpa sedar. Namun, apakah kita sudah bertaubat???

Buat semua teman-teman, mari kita sama-sama berhijrah dari yang buruk kepada yang baik dan yang baik kepada lebih baik. InsyaAllah..Sama-sama kita doakan k... >_<

******************************************************************
Di awal tahun baru hijrah ini,
Ku sujud menghambakan diri pada-Mu,
Merintih mengenang dosa lalu,
Diri terlalu kotor dengan maksiat dan dosa.

Terlalu jauh aku dengan-Mu Allah,
Asyik sibuk dengan urusan duniaku,
Solat fardhu sengaja aku lewatkan,
Apatah lagi solat sunat,
Al-Quran semakin malas untuk dibaca,
Lidah terlalu banyak berdusta,
Pandangan semakin tidak dijaga.

Sungguh...
Aku ingin berubah,
Menjadi hamba yang taat pada perintah-Mu,
Aku takut dengan azab kubur-Mu,
Aku gerun dengan dahsyatnya neraka-Mu,
Dan aku mahukan nikmat syurga-Mu.

Maka...
Ku mohon pada-Mu Allah,
Campakkan niat yang tulus dalam hati ini,
Agar rukukku pada-Mu dengan hati yang pasrah,
Agar sujudku Pada-Mu dengan penuh kehambaan.

Ya Allah...
Jadikanlah aku seorang anak yang solehah,
Yang bisa mendamaikan hati ibu dan ayahku,
Dan jadikanlah aku wanita solehah,
Agar aku berguna untuk agamaku.

Dan...
Kunrinakanlah kesabaran untukku terus mentaati perintah-Mu,
Anugerahkanlah aku kesabaran dalam menghadapi setiap ujian-Mu
Jadikanlah hati ini hati yang sentiasa mengingati-Mu,
Hadirkanlah cintaku pada-Mu mengatasi segalanya,
Agar Kau temukan hati yang terbaik buat diriku.
Moga dapat ku kecapi kebahagiaan yang hakiki satu hari nanti.......
Amin...

Keep Smile >_<

No comments:

Post a Comment