Thursday 15 November 2012

Di saat Jari Berbicara

~Dia hanyalah seorang gadis biasa yang tak punya apa-apa. Dia seorang gadis yang tak pandai bergaya, yang masih lagi mentafsir erti bahagia dan mimpi. Dia masih lagi gadis yang suka berangan dan tak pernah habis. Dia tidak pernah peduli apa yang dikatakan orang lain kerana baginya cukuplah dengan redha Allah. Baginya hidup bukan untuk membuat orang lain suka kerana redha Allah bukan pada pandangan manusia terhadapnya. Biarlah orang lain berkata, biarlah orang lain bahagia kerana dia yakin suatu hari nanti bahagia akan menjelma juga buat dirinya. Yang penting dia sedang mencari keredhaan Allah kerana dia yakin Allah tahu apa yang terbaik untuknya.~
(~_o) wink..wink
******************************************************************

Awak : Untuk apa awak buat blog sebenarnya??
Saya : Kadang-kadang apa yang terbuku di hati tidak dapat kita luahkan melalui lisan tapi melalui penulisan. Saya kan memang suka mengarang and i love to read. hahhahaha~


Awak : Tapi, kan lebih baik awak cari seseorang untuk awak luahkan segalanya.
Saya : Bukan semua yang kita nak dalam dunia ni kita akan dapat. Bukan senang untuk mencari teman yang dapat memahami diri kita. Tambah-tambah saya ni yang suka ikut kepala sendiri jer.hikhik~ Saya 
menulis bukan untuk orang tau kisah saya tapi ni caranya saya lepaskan segalanya. *Senyum Segaris ~_~*
Awak : Tapi awak di blog dan awak di dunia nyata adalah orang yang berbeza.
Saya : Still the same. Cuma di blog tidak ramai yang kenal saya dan tak perlu mereka mengenali siapa dia Cik Onn. *Chill*. Berblog buat saya hidup walaupun saya tidaklah pandai bermadah apatah lagi ayat berbunga-bunga tapi saya suka. *Evil Laugh*
Awak : Takpela, janji awak bahagia.

******************************************************************
Harini genaplah setahun wujudnya blog ni. Segala suka duka, tangis tawa, senyum marah, semuanya di sini. Dah jadi medan peperangan antara hati, iman dan perasaan. kihkihkih~ Dalam setahun ni dah banyak yang dilalui. Jatuh. Bangun. Terduduk. Meniarap.
   
Kadang-kadang ada sesuatu yang kita tak dapat luahkan dengan berbicara namun semuanya dapat diluahkan dengan penulisan. Biarlah jari ini berbicara di kala mulut terkunci rapat kerana apa yang tersurat dan tersirat akan terbentang. Perjalanan hidup yang berliku sebenarnya cukup indah kerana adanya DIA di sisi. Saat kita jatuh DIA bangunkan balik. Di kala sendu bertandang, DIA menguatkan hati ini untuk menerima segalanya dengan redha. Dan segalanya adalah milik ALLAH YANG ESA.


Keep Smile *(^ o ^)*

No comments:

Post a Comment