Monday 5 November 2012

2 years already

Today, 5th November. 2 years already. Rasanya baru semalam dia memujuk, dia ketawa, dia mengusik, dia membebel. Pejam celik rupanya 2 tahun dah. Semoga dia tenang di sana. Kak sayang ayoh. Lillahi Taala. 

Melihat sepupu-sepupu yang bergurau senda dengan ayah mereka membuatkan hati kadang-kadang terasa. Namun kita tumpang bergurau sekali la, bukan orang lain pak sedara kita jugak..hihihihi~ Yang pergi tetap pergi namun dia tetap di hati. Kita juga akan menyusul tapi bilakah masanya semuanya adalah rahsia Allah.

Sungguh aku rindu dia. Rindu pada gelak tawanya. Rindu dia marah bila aku buat salah. hihihihi~ Kenangan itu membuatkan aku hidup.

Begitu jahat orang itu. Namun siapa kita untuk menghukum dia. Ajal ayah dengan cara itu. Aku redha. Namun biarlah orang itu menerima balasan di atas segala perbuatannya. Apa yang berlaku adalah kehendak Allah. Tanpa izin DIA tidak mungkin semuanya akan terjadi. Hanya dengan izin-NYA semuanya berlaku.

******************************************************************
Flashback --------> 2 tahun lepas pada tarikh yang sama
Along : Kak, ayoh nazok doh.
Aku : Ya Allah. Biar betul long.
Along : Kak, ayoh takdok doh.
Tiada perkataan yang keluar, hanya air mata yang mengalir.
Di saat aku tengah bergelut dengan final exam, aku kehilangan orang tersayang. Terbang pergi semua semangat bersama perginya seorang ayah. Namun siapa aku untuk menolak qada' dan qadar Allah. 

*******************************************************************
Ayah...
on March 2010
Air mata ini tak mampu membalas semuanya
Untuk semua yang kau lakukan kepada kami
Untuk semua yang kau berikan kepada kami

Ayah..
Kini aku melangkah sendirian
Tanpa bimbingan tanganmu
Tiada lagi gelak tawa
Senda guraumu yang menemani hari-hariku

Ayah,
Tangisku, tidak dapat memutarkan waktu
Dan harapku tetap tidak dapat mengembalikanmu
Doa malamku untukmu berharap semoga Allah mengampuni segala dosamu
Menerangi dan melapangkan kuburmu
Dan semoga kau ditempatkan bersama orang-orang soleh
Semoga kau tenang di sana.
Al-fatihah....


Keep Smie (>_<)

No comments:

Post a Comment