Monday 23 April 2012

Sekali lagi

Sekali lagi aku terduduk sendirian, air mata yang laju mengalir sudah puas aku kesat. Namun tiada tanda-tanda untuk berhenti. Tertanya-tanya kenapa harus aku menangis sedangkan Allah sentiasa bersama aku. Di kala ini aku tidak kuat untuk melaluinya seorang diri. 

Apa yang telah aku perbuat sehingga ini yang aku terima. Sakit...Itu yang aku rasakan. Jasad dan hati ini terlalu sakit untuk meneruskan semua ini. Aku letih menangis, aku lelah disisihkan. Kenapa tiada siapa yang memahami. Mungkin ini adalah kafarah atas dosa-dosa ku atau ini adalah ujian untuk menguatkan iman ku kali ini. Hanya Dia Yang lebih Mengetahui akan segala yang terjadi.

Degil? Bekeng? Pendendam? Itu kata-kata yang ditujukan kepada aku. Kerana kedegilan itu yang menjadikan aku kuat untuk melalui hidup ini. Kerana bekeng itu dapat menjaga diri aku. Namun jika pendendam yang ditujukan, itu bukanla aku. Kenapa harus aku berdendam?? Kenapa perlu ada dendam?? Sedangkan aku sendiri tahu itu hanya akan memakan diri aku sendiri.

Apa yang orang perbuatkan tiada sedikit pun niat di hati untuk aku balas. Bukan ke Allah tu Maha Melihat so kenapa aku harus berdendam? Aku tahu aku bukanlah sebaik orang lain namun setiap masa aku mencuba untuk menjadi seorang yang baik. Walau aku mencuba sedaya upaya, aku tetap jahat di mata mereka namun siapalah aku untuk membetulkan pandangan orang kepada aku.

Berat...Itu yang aku rasakan. Sabar je yang aku mampu lakukan. Memohon agar Allah meringankan kesakitan yang aku rasakan kini. Sungguh ia mula memakan diri seperti yang dikatakan oleh dia. Namun siapa aku untuk menolak semua ini sedangkan semua ini berlaku dengan izin Allah. Hanya kepadaNya aku berserah. Semua ini akan berakhir juga suatu hari nanti. InsyaAllah, jika diizinkan Allah. Yang penting bibir akan tetap terus tersenyum.

Hidup ini terlalu penuh dengan cabaran
Terkadang aku lemas di bawa arus deras
Seperti layang-layang terputus talinya
Hidup tanpa tujuan dan matlamat
Namun Allah tetap di sisi tanpa disedari...


Saat ini aku memerlukan kesabaran untuk bisa memahami kemarahan
Saat ini aku memerlukan keikhlasan untuk bisa memahami kepedihan
Saat ini aku memerlukan senyuman untuk bisa memahami kekecewaan

Keep Smile (^_^)

2 comments:

  1. saba yer kak noor
    don't dendam2x
    it's not good for ur health bebeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. dendam2 tu sy tggal jauh doh pn..bukan bdk2 lg ekpun syg..hihihi..health tu mmg xberapa nok bgus doh lening..
      yg penting kne saba..insyaAllah.. yeyeh!!!

      Delete