Monday 29 October 2012

Aku yang tak memahami

Agrhhhhhhhh.. Tolong la jangan tanya soalan-soalan cepu mas lagi. Tension tau tak!!!!!!!!!!! 
"Awak, bila nak makan nasi minyak?". Amboi! Mentang-mentang kamu dah kawin, dah ada anak, kamu boleh tanya aku gitu. Sape yang tinggalkan aku dulu? Sape yang bertunang ngan orang lain? Sape??????????
So no need to ask me la. Kan kena sembur ngan aku baru tau. Ok, fine. Kamu dah dapat cari kebahagiaan kamu so biarlah aku dengan cara aku sendiri. 

Lelaki itu........ Aku kadang-kadang geram, tension pun ada. Apa kamu ingat kamu tu hebat ker??? Kamu ingat kamu sempurna ker?? Kenapa kamu masih ambik tahu pasal aku lagi?? Tak perlukan? Jaga isteri and anak kamu tu baik-baik, tu lagi ok kot dari jaga tepi kain aku yang tak koyak ni. Ce cek kain kamu mesti ada koyak kot. hahahahaha~ Chill cik onn.

If you want the answer for your question, ask Allah directly. If you can la. Sape yang tahu jodoh dia bila?? Sape?? Takde sape kan? Sebab tu bukan kerja kita. Kita kenal lama pun awak kawin ngan orang lain jugak, so memang bukan jodoh kita. Aku dah boleh terima pun, so no need to ask me that question again. Dah berpuluh kali kamu tanya aku setiap kali kamu muncul kembali. Apa penting sangat ke bila aku kawin bagi kamu?? Ke kamu rasa bersalah?? Tak payah nak bersalah sangat la. Aku dah maafkan kamu pun. Tapi nak jumpa kamu balik rasanya tak kot. Kalau berselisih kat tepi jalan pun aku yang akan pusing supaya kamu takkan sesekali nampak aku. 

Nak sangat aku kawin kan?? Cari sorang kat aku boleh?? hahahaha~ Dah gila gamaknya aku ni?? Sabarla cik onn, marah kamu tu tak bawak ke mana pun, bukan kamu tak biasa dengan soalan2 gitu. Chill k~ Masalahnya bila saja orang yang pernah tinggalkan kamu tanya, darah mula naik ke muka. Alah, aku tahu la kamu tu hensem, aku ni tak berapa nak kiut mana la padankan. Ah, lelaki sama aje. Lantak kamula. Yang penting aku happy ngan hidup aku.

Aku bahagia sekarang. Cukup-cukup bahagia walaupun kadang-kadang masalah menjelmakan dirinya namun semuanya datang dan pergi. Alhamdulillah sekarang aku tenang, tenang di samping mereka yang aku sayang. Aku kan tengah bercinta. Yes, bercinta ngan Allah. Sebab suatu masa nanti aku akan dirisik dan dikahwinkan dengan kematian. Bila-bila masa saja. So biarlah Allah yang menentukan segalanya. Aku redha. 

NotaHati : Untuk kamu yang pernah membuatkan hati aku terluka suatu masa dulu. 


Keep Smile ^_^

4 comments:

  1. maroh benar napoknyo

    chill oh yeah

    ReplyDelete
  2. meme maroh sgt2..ape kes la dio tuh?? dokleh tgk ore sene..uwaaaa~

    ReplyDelete
  3. nice blog. salam perkenalan :) do follow mine :)

    ReplyDelete