Saturday 5 January 2013

Dia...1st time berpisah dgn ibu

" Kak, ator la sapik g asrama. Dokkan sapik nok g sorg. Kak g neh,". 
"Ye, kak ator. 
" Sapik g 3 hari sapik balik deh?"
"Apa ni dik?? Lama2 adik biasalah, best duk asrama ni.. Cayela. Tiap2 minggu boleh balikkan sayang."
"Mok ngan kak nok buang sapik ker?"
"Adik tolongla pham bakpe kak buat gini."
"Yela, pham2".


Pujuk punya pujuk, akhirnya pergilah budak tu walaupun dalam keadaan terpaksa. Aduhai buah hati pengarang jantung aku yang sorang ni, luar nampak keras tapi hatinya lembut serupa kakak dia jugak. wakakaka~

Cepatnya dia membesar malah lebih besar dari kakaknya yg sememangnya takkan besar ni. kihkih~ Anak bongsu arwah ayah kini sudah berusia 17 tahun. Adik bongsu yang kurang pandai berdikari, yang tersangatlah manja even dia seorang lelaki. Kadang2 penat nak melayan kerenahnya. Namun dia tetap menjadi buah hati ibu. Jeles tau. hahahaha~

Alhamdulillah, selesai sudah proses pendaftaran kemasukan adik ke Asrama Anak Yatim dan Fakir Miskin Darul Akhyar. Dari air mukanya aku tahu dia terpaksa. Terpaksa untuk berjauhan dengan ibu. Maafkan kakak sayang. Kakak terpaksa demi masa depanmu. 

SPM yg menanti dia tahun ni menyebabkan aku terpaksa hantarnya ke asrama. Keadaan di rumah yg tidak menentu akan menjejaskan pembelajarannya. Aku mahu dia fokus kepada pelajarannya. Biarlah dia meneruskan cita-cita arwah ayah yg inginkan anak bongsunya ini berjaya lebih dari abang dan kakaknya.

Suatu hari nanti adik akan paham kenapa kakak buat semua ini. Kakak sentiasa doakan kejayaan buatmu adik. Kejayaan di dunia dan akhirat. Kamu tetap menjadi kesayangan kami buat selamanya. InsyaAllah.


Keep Smile (~_~)v


2 comments:

  1. haha..akhirnye kaloh jgk..tahnioh dik blh g asrama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nok ngis die long xboh g..hahaha..tu pun puas pjuk kak sruh ator ye g asrama.takboh g sorg kteny..hihihi

      Delete