Saturday 19 January 2013

I'm still a student

Kerana aku seorang pelajar di universiti kehidupan......


Di kala kehendakku tidak dipenuhi, aku mula belajar untuk bersabar dan terus bersabar. Belajar untuk mensyukuri apa yang aku miliki. Bersyukur dengan apa yang dianugerahkan DIA. Kerana aku sedari segalanya adalah milik Allah Yang Esa. Ini menjadikan aku lebih matang dalam menilai erti kehidupan.

Di kala aku disapa ujian, aku mula belajar mengenal kehidupan. Bahawasanya hidup bukan saja ada suka dan duka malah kadang2 terselit juga kedukaan dan air mata. Lalu aku belajar untuk tersenyum walau hiba terus menerus mendatang. 

Aku belajar dan terus belajar menjadi diri aku apa adanya. Belajar menjauhkan perasaan cemburu melihat kelebihan orang lain. Kerana Allah menjadikan kita tidak sama dan berbeza. Dan aku yakin kita memiliki kelebihan masing-masing namun kita bukanlah sempurna. Nobodies perfect. Isn't it?

Dan sehingga kini aku masih lagi belajar dan akan berhenti hingga aku kembali kepada Penciptaku. 



Keep Smile (^_*)v

No comments:

Post a Comment