Tuesday 13 December 2011

Kenapa perlu bersedih?

When u think there is no one to turn to,
Remember
ALLAH will always there for u.....




Ya Rahman..
Kenapa aku perlu bersedih kerana sesuatu yg bukan milik kita? 
Segalanya adalah milikMu. 
 Segalanya adalah ketentuanMu

kenapa perlu bersedih 
Sedangkan aku tau Engkau sentiasa bersamaku
Ketika aku sedih, gembira dan berduka
Engkau sentiasa disampingku
Mendengar luahan hati ini tanpa jemu

Kenapa aku perlu bersedih sedangkan aku tau 
Allah sedang merencanakan sesuatu yg terbaik untukku

Ya Illahi..
Aku tau siapa diriku
Aku paham siapa aku
Aku mengerti kenapa aku berada di sini
Aku ada hanya kerana Engkau Ya Allah
Aku hadir juga kerana Engkau menghendakinya
Kerana aku adalah milikMu
Bantulah aku untuk berpijak di bumi yg nyata

Siapalah aku untuk mendambakan kesempurnaan
Siapalah aku untuk mendambakan kecantikan
Kerana aku adalah wanita yg penuh dengan kekurangan
Aku hanyalah wanita yg seringkali melakukan dosa kepadaMu
Yg sentiasa alpa dengan nikmat dunia

Kesedihan ini aku adukan kepadaMu Ya Allah
Hanya Engkau yg mengetahui segala2nya
Dalam sujudku ku bermohon padaMu
Kuatkanlah aku dalam menempuh segalanya
Agar aku dapat terus berjalan di bumiMu ini

Aku harus berjalan tanpa lelah yg menghalangku
Aku harus menjadi lebih baik keranaMu
Aku harus melewati semua jalan yg sudah Engkau sediakan untukku
Dan aku harus mampu melewati setiap duri2 yg akan aku lewati nantinya
Itulah jalan yg harus aku lewati tanpa keluh kesah di hati
Hanya dengan izinMu

Ya Rabbi..
Sedarkan aku setiap kali diri ini terleka
Kuatkan aku dalam menghadapi dugaanMu
Hilangkanlah segala kesedihan yg kadang2 meragut kebahagiaanku
Kebahagiaan aku jua adalah milikMu
Jauhkanlah hati ini dari keluh kesah
Bantulah aku untuk menjadi lebih baik demi agamaku


ALLAH memberikan kesusahan terlebih dahulu, agar kita semua mampu memikirkan kekuasaan-Nya.
ALLAH memberikan setangkai bunga dipenuhi duri apabila kita hendak menghisap bau harum bunga mawar. ALLAH memberikan langit mendung, dan petir yang menyambar-nyambar,
dan setelah itu, ALLAH akan tunjukan keindahan pelangi.
lihatlah,,,,, selalu ada tawa mengiringi tangismu,,,,
jangan pernah bersedih, dan bangkitlah.... 
ALLAH selalu bersamamu!


(^_^) KEEP SMILE CIK ONN

No comments:

Post a Comment