Sunday 11 December 2011

Kerinduan ini..

Ya Allah..
Hati ini terlalu merindui dia
kerinduan dari seorang anak yg mendambakan kasih sayang
Engkau jangan biarkan aku terus-terusan melayan perasaan ini
Sesungguhnya hanya Engkau yg mengetahuinya
Kerinduan ini seringkali membuatkan aku sedih

Ya Allah...
Titipkan lah kerinduan ini kepadanya
Engkau tempatkan dia bersama kekasih2 Mu
Engkau cucurilah rahmat ke atas rohnya
Sesungguhnya hanya kepadaMu tempat aku mengadu

Ya Allah..
Kasih sayang buatnya tidak pernah hilang dalam diri ini
Tidak ada yg dapat menggantikan dia di dalam hati ini
Kuatkanlah aku untuk menghadapi semua ini
TanpaMu aku tidak kuat untuk menghadapinya

Ya Allah...
Sesungguhnya tiada yg kekal di dunia ini
Semuanya akan meninggalkan dunia yg hanya sementara ini
Engkau sedarkanlah aku dari mimpi setiap kali kerinduan ini tidak dapat diungkapkan
Hanya iringan doa dan bacaan Yassin dapt aku hadiahkan

Ya Allah...
Tanpa Engkau tidak mungkin aku akan kuat
Kuat seperti dia
Yang sentiasa di sisi aku tidak kira senang atau sedih
Yang tidak jemu mendengar mulut ini berceloteh tanpa henti
Sesungguhnya kami adalah milikMu
Hati kami juga milikMu

Ya Allah..
Engkau kuatkanlah hati ini setiap kali kerinduan ini tidak tertahan
Engkau kuatkanlah hati ini setiap kali kesedihan bertandang
Engkau jadikanlah aku seorang wanita yg kuat untuk melalui hari2 mendatang
Seorang wanita yg mampu untuk tersenyum walau dalam duka
Alhamdulillah atas segala nikmat yg Engkau berikan

No comments:

Post a Comment