Monday 16 January 2012

Hopefully...

Beach Cahaya Bulan / Pantai Cahaya Bulan (PCB)

        Kalau di saat ini betapa indahnya jika aku berada di pantai penuh dengan pepasir ditemani dengan deruan ombak dan angin yg bertiup sepoi2 bhasa sambil menikmati keindahan ciptaan Allah. Alangkah bestnya!!!! Sambil mendepakan tangan menikmati angin yg bertiup sepoi2 bahasa, dah lama tidak menjejakkan kaki ke pantai. Rindunya saat2 itu dan ingin sekali menjerit meluahkan segala ketensionan, kerunsingan dan kecelaruan yg melanda diri ketika ini. Tapi kat shah alam ni mana ada pantai. hukhuk~~

         Ayoyo, apa nak jadi dengan aku ni?  Persediaan kurang ke atau soalan tu yg memang susah? 3 jam menjadi otomen melawan raksasa akhirnya xtau sape yg menang dan sape yg kalah..hahaha~~ Hopefully aku la yg menang. Kalau x menangis x berlagu la aku pas ni.hukhuk~ Segalanya Allah yg maha Mengetahui.

       Segala kerunsingan yg bermain di jiwa bertambah apabila tiba2 di tengahari ini dia hadir lagi. Apa lagi yg dia nak dari aku. What? Why? How? Soalan yg bermain dalam fikiran pada tengahari yg damai ini. Tengahari yg damai ditemani gelak tawa housemates yg sedang bertukar hadiah tanda perpisahan,  aku pula kembali melayan perasaan yg langsung tidak mendamaikan ini. Kenapa mesti nak tahu kehidupan aku sekarang? Samada aku bahagia atau tidak langsung tiada kaitan dengan dia. Tapi kenapa dia boleh tahu perjalanan hidup aku sekarang? Mana dia tahu dan kenapa dia masih mengambil tahu tentang hidup aku? Persoalan demi persoalan yg tiada jawapan bermain di fikiran. hukhuk~~

            Ingin ku luahkan segala yg bermain di minda dan hati, kahkah~~ Bila sesuatu yg berlaku di luar kawalan begini la jadinya. Istighfar banyak2 Cik Onn, remember what is ur mom said sebentar tadi. Kepada Allah kita berserah dan kepada Allah kita meminta. Hanya tinggal doa dan tawakal kepada Allah kerana diri telah berusaha semampunya dan hanya ini yang termampu dilakukan. InsyaAllah Allah akan sentiasa bersamaku dan segala yg akan berlaku lepas ini aku redha....


YG PENTING SENYUM SOKMO!!!!

No comments:

Post a Comment