Monday 2 January 2012

melangkah ke angka 26

  Tahun 2012 dimulakan dengan kegembiraan dan semoga tetap bahagia di tahun ini. Bertambah lagi 1 angka dalam usia. Sedar tak sedar dah 26 tahun aku ni. Umo yg makin meningkat, amal masih sedikit, dosa makin bertambah.huhuhu~ Just a number, diri masih muda remaja lg. Tak nak mengaku lagi tu.kuang2~~ Sedar diri la, awak tu dah jdi mak ngah dah.kahkah~~
  2011 yg telah ditinggalkan seakan menutup tirai pelbagai kisah yg berlaku dalam hidup seorang aku. Segala suka, duka, tangis, tawa dan air mata akan menjadi kenangan yg tidak mungkin dapat aku lupa. Segala pahit, tawar, masam dan manis yg berlaku dalam hidup memberiku sejuta pengalaman yg menjadikan aku lebih kuat dalam melayari hidup ini. Segalanya akan terlipat kemas dalam sanubari.
  Hidup aku bakal berubah pada tahun ni. Study dah sampai ke penghujungnya. Setelah 4 tahun berhempas pulas untuk menghabiskan degree ni, adui. penat sudah. Hadiah ni untuk arwah ayah, ibu dan abang tersayang. Memaksa diri untuk belajar amat payah aku rasa, tp demi orang tersayang i'm still trying. Mengingatkan janji aku kepada arwah ayahla aku teruskan juga. Alhamdulillah, walaupun hampir tersungkur akhirnya tidak sampai sebulan pn lg aku akan habis belajar.
  Kerja masih xdapat, xkn nak goyang kaki kot. Tiba masa untuk aku menanggung ibu dan adik plak. Hidup masih tidak berubah, asyik memikirkan ibu, adik2 dan orang2 sekeliling instead of diri sendiri. Kalau aku xfikir sape lg nak fikir diorang kan. Along baru je dapat anak, so tanggungjawab dia makin bertambah. so now its my turn.
  Apakah sudah tiba masanya untuk aku menumpukan sepenuh perhatian pada diri sendiri tp aku puas bila aku tengok orang sekeliling bahagia. Salah ker ek, xtau nak fikir dah.
Yg aku tahu, tahun ni akan ada perubahan. Apa nak jadi, jadi la. Aku dah xkisah dah. Nak kata aku jahat ke, xsayang dia ker aku akan buat apa yg aku rasa terbaik wat dia. Dah sampai masanya utk dia berubah. I think this is better for him because i love him so much. I just want to be a good sister, sory dik kalu tpaksa berkeras kali ni.
  Tengok along yg bahagia bersama isteri tersayang dan cahaya mata baru wat aku pun teringin nak ada anak. Gatal..hhaha..Sape la nak kat aku ni, xsedar diri langsung..kihkih~ tp harap2 cinta dari seorang adam utk aku datang thun ni dan dipenuhi dengan cinta dr Allah. insyaAllah. Apa2 pun tahun ni aku ingin menjadi lebih baik dr tahun2 sebelumnya. insyaAllah dengan izin Allah.

No comments:

Post a Comment