Friday 13 January 2012

TSUNAMI CINTA

      Kebengangan dengan 'TSUNAMI CINTA' masih lagi berleluasa. Akibatnya tidur aku turut terganggu dan membuatkan diri makin ketensionan. Alhamdulillah tahap kesabaran makin tinggi tp entah sampai bila xtau la Jangan nanti CIK ONN versi lain akan keluar.ngaummmm~~ Ada ke kejutkan aku pukul 4.20 pagi semata-mata untuk membuka pintu rumah. Aku yg sememangnya insomnia ni pagi2 lagi dah hangin, baru je mata lelap dah ada orang col pg2. Ingatkan sape yg col pg2, rupa2nya si PSYCHO yang keluar untuk berjumpa dengan ex-pakwenya di kedai mamak berhampiran pada pukul 3 pagi. Akibat dari tertinggal kunci rumah, aku yg menjadi mangsa keadaan. 

     Penangan "KE-PUTUS-AN CINTA'nya membuatkan kami semua turut sama menjadi PSYCHO. Selepas subuh, aku terus bertanya ke mana dia pergi kerana tidak manis bagi seorang yg bergelar anak dara dan beragama islam keluar rumah pg2 buta. Dia menerangkan keadaan sebenar, dan membuatkan aku menjadi gila di pagi hari.hukhuk~ Pening kepala aku mendapat housemate seperti ini, nasihat aku sebagai seorang kakak hanya berkesan sikit je. Kekolotan terus menerus berlaku kerana sayangnya dia pada lelaki tersebut.  Dia sendiri mengaku dia memang bodoh sebelum sempat aku membuka mulut.kahkah~~ Agaknya dia dah tahu apa yg bakal keluar dari mulut ini. Makin sakit hati aku, mana hilangnya perasaan malu dan maruahnya sebagai seorang wanita. Dia telah merendahkan maruahnya hanya kerana seorang lelaki. 

          Berkali2 aku mengatakan jangan difikir perkara itu, hanya sia2. Banyakkan mengaji untuk tenangkan diri, jangan tinggalkan al-Quran yg sememangnya menjadi petunjuk kita, banyakkan istighfar dan dekatkan diri dengan Allah dan teruskan berdoa. InsyaAllah semuanya akan baik sebab aku dah laluinya suatu masa dulu cuma cara kami yg berbeza dalam menghadapinya. Mungkin saja semua ini berlaku kerana amaran Allah untuk kita dan dugaan untuk mengukur tahap keimanan kita terhadapNya. 

       Tapi semua nasihat bagaikan masuk telinga kanan keluar telinga kiri bila dia mula percaya pada benda bukan2 makin membuatkan semua di sini takut dan geram. Takut kerana dia telah berjumpa dengan "ustaz2' yg pada pandangan kami hanyalah kelentong.hahaha~~ Tidak keterlaluan untuk aku mengatakan semua itu hanya rekaan semata2. Hanya kerana putus cinta dan lelaki tersebut beralih arah dia sanggup menuduh perempuan tersebut telah menggunakan ilmu hitam untuk jauhkan lelaki tersebut darinya. Aduhai adikku sayang, sejauh itu kamu berfikir. Susah jugak jadi orang pandai ni. Semuanya dia yg betul. Aku hanya bimbang akidahnya akan terpesong hanya kerana hal ini. 

        Alahai, orang2 yang cerdik dalam akademik pun boleh tewas kerana seorang lelaki. Si PSYCHO bukannya calang2 orang, bersekolah di sek berasrama penuh dan mengambil kelas Arab dan terus memasuki Uitm (fast track lg tu) sama bidang dengan aku dan juga berasal dari negeri yg sama dengan aku. Dan sekarang telah bekerja. Malunya aku kalau orang Terengganu gini. Kenapa cinta mesti membutakan mata kita. Ke mana hilangnya nilai2 agama yg diterapkan sejak kecil.

       Melihat sendiri dengan mata kepala membuatkan aku bersyukur kerana Allah sentiasa bersama aku hingga sekarang dan jauhkan aku dari kekecewaan yg terlampau. Sesungguhnya cinta kepadaNya yg membuatkan aku makin kuat untuk menghadapi hari2 yg mendatang dan senyuman masih menghiasi bibir ini. Alhamdulillah. Otomen2 di sini yg semakin tension dengan raksasa EXAM termasuklah aku sendiri yg bakal menghadapinya pada 16hb ni semakin galak mentertawakannya. Bukan sengaja untuk gelakkannya tapi kelakuannya menyebabkan kami geli hati dan kerana Kesiankan dirinya yg menjadi 'stupid' kerana cinta itu membuatkan aku masih lagi melayani kerenahnya . Hanya 2 orang adikku yg mempunyai pakwe yg lain masih lagi sendiri tapi diorang cool je pun tapi yg baru je melangkah masuk ke sini pulak yg lain. Adakah aku yg bersalah.uwaaaa~~ Jangan pada hari untuk aku bertempur dengan raksasa EXAM dia buat hal sudah, memang masa tu CIK ONN versi lain akan keluar aku rasa.kuang2~

      Betul kata sesetengah orang, cinta manusia kadang2 membuatkan kita hanyut. Hanyut dalam dunia ciptaan sendiri padahal kalau cinta disalurkan dengan betul ia akan membuatkan kita makin kuat dan cinta kita kepada Pencipta Yang Esa makin kuat. Aku bukanlah seorang pakar cinta kerana aku juga pernah tewas suatu masa dulu cuma tidaklah jadi seteruk ini kerana mungkin ia adalah amaran dari Allah kerana kelalaian kita dalam mengingatiNya. Kerana itu sebolehnya aku ingin membuat dia sedar, buka hatinya untuk cinta yg lain tidak hanya fokus kepada lelaki itu. Aku tidak boleh tengok perempuan jadi lemah hanya kerana cinta, kerana cinta itu adalah anugerah terindah dari Allah. Hidup tanpa cinta ibarat pelita yg tidak menyala. Bersyukurlah kamu kerana diberi kesempatan untuk merasakan cinta. 


Keep Smile ^_^

No comments:

Post a Comment