Wednesday 15 February 2012

Betapa Sulit

Betapa SULIT untuk bisa menghadapi penderitaan dan dugaan yang terus mendera diri tapi akan terasa INDAH ketika semua ini bakal menumbuhkan kesabaran dan rasa syukur kerana itu adalah sebahagiaan daripada cara ALLAH menyayangi hambaNya.

Betapa SULIT untuk bisa menghilangkan duka akibat dari sebuah kehilangan tapi akan terasa INDAH apabila kita menyedari bahawa ALLAH telah meminjamkan kepada kita beberapa saat untuk kita merasa bahagia.

Betapa SULIT untuk bisa tersenyum di saat hati menangis dan terluka tapi akan merasa INDAH ketika kita menyedari itu adalah sebahagiaan dari kasih ILLAHI agar ALLAH memindahkan kebaikan-kebaikan orang yang menyakiti kita.

Betapa SULIT untuk bangkit apabila kita terjatuh tapi akan terasa INDAH kita menyedari bahawa ALLAH sedang menyapa dengan cintaNya agar kita bisa menjadi kuat dan tabah.

Betapa SULIT untuk memaafkan ketika kita dibenci dan dihina tapi akan terasa INDAH kalau itu adalah sebahagian daripada penyucian jiwa dan ikhlas mengharap redha ILLAHI.

Betapa SULIT untuk memberi ketika kita juga dalam kekurangan tapi akan terasa INDAH ketika kita bisa membahagiakan orang lain dan bukannya diri sendiri.

Betapa SULIT untuk melupakan kegagalan ketika kita masih lagi terkurung di dalamnya tapi akan terasa INDAH ketika kita sedar bahawa itu adalah permulaan kepada kejayaan kita.

Betapa SULIT untuk melupakan masa lalu yang menyakitkan tapi akan terasa INDAH ketika menyedari itu adalah jalan yang harus ditempuh untuk mendapatkan kebahagiaan yang akan diberikan ALLAH sebagai penggantinya.

Keep Smile (^_^)

No comments:

Post a Comment