Tuesday 28 February 2012

Aku ingin melihatnya bahagia


Saat aku mula mengenali dirinya
Diri seakan bahagia
Tiada setitik mutiara yang jatuh ke riba
Kerana hadirnya membawa cahaya

Hadirnya dalam hidupku
Mampu mengubat hati yang pilu
Mampu menghapus kenangan sendu suatu ketika dahulu
Yang membiarkan aku terus hanyut dalam rindu palsu

Cinta bertepuk sebelah tangan
Itulah yang sesuai dijadikan ungkapan
Kerana berperangnya antara hati dan iman
Menyuruhku melupakan segala kenangan

Niat tidak boleh menghalalkan cara
Apa yang haram tetap haram di sisiNya
Aku ingin mencintai dan dicintai dengan redha dariNya
Kerana di situlah hadir segunung rahmat dariNya

Aku bukanlah hamba yang baik dan sempurna
Aku tidak sempurna tanpa cintanya
Namun tanpa cinta Allah hidup lebih tidak sempurna
Haruskah aku melupakan dia

Ya Allah
Aku ingin dia mencintaiMu dan agamaMu
Aku ingin melihat dia bahagia dengan cinta dariMu
Kerana aku juga bahagia dengan cintaMu
Semoga aku dan dia mendapat rahmat dan syurgaMu

Ya Muhaimin
Aku berharap doaku diperkenankan
Agar aku dan dia tidak menyusuri jalan kesesatan
Agar kami bahagia meneruskan kehidupan

Ya Illahi
Andainya dia bukan tertulis untukku
Redhakan aku menerima segala dariMu
Jauhkan aku dari segala rasa kecewa dan pilu
Kurniakan kepadanya seorang layak untuk dirinya dan juga aku

Ya Rabbana
Sampaikan pesananku kepadanya
Kau berikanlah cahaya hidayahMu kepada aku dan dia
Kau berikanlah aku kekuatan untuk hidup tanpa dia
Kau hapuskanlah ingatan aku padanya
Sehingga aku tahu dia adalah jodohku selamanya......

Aku hanya ingin kamu mengerti bahawa aku tidak akan pernah berhenti dari menemani dan menyayangimu selagi diizinkan Allah. Tuhan tolong jaga aku dan dia kerana aku hanya ingin melihatnya tersenyum bahagia.
Aku hanya bisa berharap
Aku hanya bisa menunggu
Aku hanya bisa berdoa
Aku hanya bisa berusaha
Dan akhirnya aku berserah hanya pada-Nya, Sang penentu takdir Yang menentukan segalanya dan maha berkehendak. Cintaku pada manusia terbatas tetapi tidak cintaku pada-Mu Ya Allah...

Jangan cintai seseorang setinggi langit, kerana langit bisa runtuh…Jangan cintai seseorang sedalam lautan, kerana lautan bisa surut…Jangan cintai seseorang sebesar dunia, kerana dunia bisa hancur. Cukup cintai seseorang sehujung kuku, walau kecil, walau selalu dipotong, ia akan selalu tumbuh…

Keep Smile (^_^)

No comments:

Post a Comment