Monday 27 February 2012

Mencari Cinta

800ry9-1.jpg
Saban malam
Hati sering mencerna
Apakah rasa ini adalah anugerah dariMu
Atau sekadar mainan syaitan semata-mata

Lalu diri membawa sejadah menghadapMu
Mengangkat takbir dan bersujud kepadaMu
Kerana cintaku padaMu
Tidak akan kubiarkan cinta yg lain mengatasiMu

Aku serahkan segalanya padaMu
Aku yakin dengan setiap janjiMu
Jika ini belum masanya hindarilah perasaan ini
Jauhkan aku dari segala rasa kecewa

Aku lelah dengan percaturan hidup ini
Lelah dengan mainan perasaan sendiri
Lelah dengan segala yg berlaku
Aku buntu mencari jalan keluarnya
Sesungguhnya aku adalah insan yg lemah

Aku ingin mencari cinta yg sejati
Cinta seseorang yg melabuhkan cintanya kepadaMu
Sesungguhnya cinta yg mula bertapak ini menyakitkanku
Bantulah aku menghilangkannya

Mungkinkah dia jodohku
Mungkinkah dia yang akan menjadi imamku
Adakah dia yang Allah ciptakan untukku
Adakah dia yang akan menemani aku menuju JannahMu
Hanya Engkau yang tahu

Jadikanlah hati ini indah diselubungi cinta
Tanpa mengurangkan rasa cinta kepadaMu
Wahai hati tetaplah bersabar dalam ketaatan
Ia akan indah apabila tiba masanya.....

Keep Smile (^_^)

No comments:

Post a Comment