Wednesday 15 February 2012

Jawapan kepada satu persoalan

Persoalan yang sentiasa berlegar-legar di fikiran yang sering mengganggu ketenteraman hidup kebelakangan ini sudah ditemui jawapannya.
Persoalan yang selama ini bermain di minda seakan-akan meminta untuk dicari jawapannya.
Persoalan antara hati dan perasaan, persoalan antara jiwa dan minda.
Rasa yg seringkali mengikat hati ini hanyalah satu permainan.
Permainan dalam menentukan arah hidup sebuah kehidupan.
Permainan dalam percaturan sebuah kehidupan.
Jawapan ini akan diterima dengan redha.
Kerana semuanya adalah dari Allah.
Jawapan ini juga membuatkan diri makin tenang.
Tiada lagi gangguan dalam jaga dan lena.
Tiada lagi gangguan dalam kekusyukkan dalam solat.
Antara kami hanyalah sebuah persahabatan yg terikat.
Persahabatan yg diharap akan berpanjangan hingga ke akhir hayat.
Namun siapa kita untuk menolak takdir Allah.
Aku ingin kamu terus bahagia walau tanpa kehadiran aku.
Aku ingin kamu gembira dan terus tersenyum dalam menempuh kehidupan ini.
Aku ingin kamu tahu bahawa kamu amat berharga dalam hidup aku.
Aku ingin kamu sedar bahawa hidup ini terlalu indah untuk dipersiakan.
Aku tahu aku gagal untuk menjadi teman yg terbaik dalam hidup kamu.
Kamu layak untuk mendapatkan seorang teman yg lebih baik dari aku.
Jangan pernah mengucapkan selamat tinggal kerana kita mungkin akan bertemu lagi.
Jangan pernah mensia-siakan kehadiran teman yg sentiasa di sisi kamu kerana sekali dia pergi selamanya dia akan pergi.
Satu pesanku jangan pernah merasa diri kita hebat kerana tiada yg hebat di dunia ini.
Kita semua masing-masing mempunyai kelemahan.
Cantik dan hensem hanya fizikal, itu tidak melambangkan keperibadian kita.
Oleh itu jangan sesekali memandang orang hanya pada luaran tapi kenali hati budinya terlebih dahulu.
Cinta dan persahabatan datang dan pergi dan yg tinggal hanyalah kenangan.
Setiap pertemuan akan ada perpisahan kerana tidak akan ada perpisahan sekiranya tiada pertemuan.
1001 kenangan yg tidak akan pernah terpadam hingga ke akhir hayat selagi di izinkan Allah.
Kehadiran kamu dalam hidup banyak mengajar diri tentang kesetiaan dalam sebuah hubungan persahabatan.
Namun dalam hidup tidak semua yang kita inginkan akan kita dapat kerana kita hanya merancang dan Allah adalah sebaik-baik perancang.
Terima kasih kerana selama ini sentiasa bersama diri ini dalam susah dan senang.
Terima kasih kerana sudi menjadi sahabat kepada diri yg penuh kekurangan ini.
Thank you for everything.

Keep Smile (^_^)

No comments:

Post a Comment